مدرسه و آموزش نقش مهمی در تأثیر بر کیفیت و سبک زندگی افراد بیش فعالی-نقض توجه دارند. اولاً، محیط آموزشی مدرسه میتواند برای این افراد یک فرصت برای یادگیری مهارتها و استراتژیهای مدیریتی مناسب فراهم کند. با ارائه ساختار و رویههای مدیریتی موثر، مدرسه میتواند به کاهش ناپایداری و ناپایداری حرکتی و توجهی کودکان کمک کند و آنها را در بهبود کارکردهای اجتماعی و تحصیلی تقویت کند. همچنین، مدرسه با فراهم کردن فرصتهای یادگیری تجربی و عملی، میتواند به افراد بیش فعال کمک کند تا مهارتهای جدیدی را یاد بگیرند و به تنوع روشهای یادگیری دست پیدا کنند که میتواند بهبود سبک زندگی آنها را تسهیل کند. ثانیاً، ارتباط مؤثر بین معلمان و دانشآموزان نقش بسزایی در کیفیت زندگی افراد بیش فعالی-نقض توجه دارد. معلمان با توجه به نیازها و خصوصیات هر دانشآموز، میتوانند روشهای آموزشی متناسب با آنها را ارائه دهند و از ابزارهای تربیتی مناسب برای مدیریت رفتارهای ناخواسته استفاده کنند. ارتباط گرم و احترامآمیز معلم با دانشآموزان میتواند اعتماد به نفس آنها را تقویت کرده و احساس ارزشمندی و قدرتمندی به آنها بدهد که میتواند به تقویت کیفیت زندگی شخصی آنها کمک کند. سوماً، برنامههای آموزشی و پشتیبانی تخصصی در مدارس میتوانند به افراد بیش فعال کمک کنند تا مهارتهای مدیریتی، مهارتهای ارتباطی، و راهکارهای استراتژیک برای مواجهه با چالشهای روزمره را یاد بگیرند. این برنامهها میتوانند شامل مشاورههای فردی و گروهی، کلاسهای آموزشی برای والدین و کارگاههای عملی برای افراد بیش فعال باشند که میتواند آنها را در پذیرش و مدیریت بهتر رفتارهای خود کمک کند. این نوع پشتیبانی و آموزش میتواند بهبود قابل توجهی در کیفیت زندگی افراد بیش فعالی-نقض توجه ایجاد کند و آنها را به سمت یک زندگی موفقتر و رضایتمندتر هدایت کند.